Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Sabtu, 12 Jun 2010

mAk aKue Nk Kwin.

hari ni aku ikut umi kue pergi majlis kwin kat umah kwan umi akue ler..anak cikgu besar nyer kawin..buat kesyukuran sebab sambut menantu..meriah ler jugak,sampai aku terdetik nak kwin jugak,,umi,aku nak kwin tp nk kwin degan siapa erk???  pikir2..lalalaaa

kat majlis tu aku jumpa kawan sekolah lame kue kat sek men bachok dlu,,dunia ni kecik jer kan,,rupe2 nye dia ank tuan rumah merangkap adik ipar si pengantin perempuan, abang dia ler  yang kwin tu...
bila dah lame xjumpa.banyak cerita yang keluarkan..hehe..aku siap menyakat kawan aku lagi bila nk kwin,walhal kami same umo,rase muda ag lau nk kwin..tp lau sampai jodoh awl ape nk tgu lgi kan..kan!! 
( gatal nye) ngegeee...

lepas majlis umah cikgu besar sek umi ak..umi pergi majlis kawin jiran kg sebelah pulak..cantk jer pgantin ni..sama padan, bagaikan pinang di belah dua..oram dulu2 ckap ler..hehe..aku suka sangat pergi majlis kawin,,teruja tahap2 dewa,.sbb aku suka tgok pengantin,suka tgok pelamin..lepas tu aku mula lah berangan2 nk kwin jugak,,,tp kan...siapakan calon yang akn naik pelamin sbelah aku esss???


masa majlis kt umah cikgu besar umi, pengantin mengenakan busana hitam putih,,i like,,kat umh jiran kt sebelah kg ni lak mgenakan busana kelabu,,yang ini pom ak suka,,wrna2 mcm ni,,ak pom nk ler,,hehe
ape yang best kan.,sbelum ak blik,,ak sempat lihat adegan2 oram naik pelamin,,yang ni special case cikt sbb budak2 yg naik pelamin...siap ad pegapit ak..bila aku nk snap gambr drg,,drg suka sgt2...
teruja ler drg..mcm pengantin.,.hehee,,,
nak tgok xgmbr pengantin genit ni??comel sangat2 tau,,,,..

     three

        two 

      one

         snap!!






                                          tgok lah bukan pengantin jer teruja nk masuk gambr..


suka sangat2 tgk pengantin gurl tu,,cute kan pakai pink,,



                              comel nyer,,,muda2 dah dpt naik pelamin,,( pelamin oram jadi ler)..


                            oren n kek jadi hantaran..nti kawin nk bt mcm ni gak ler,,,nk jugak!

                                                                                cantikk

Jumaat, 11 Jun 2010

Nur aUlia QatrIsyA


hari ni aku nk mgumpat sal soram bdak niiii...ini xda kena megena dengan orang lain ess selain aku dan diri nyerrr...
xkira..nk mgumpat jugak sal budak ni soramm..geram sangat2,,,:p..

p/s: xbaik mengumpat sal oram k,jgan tiru2..:p

ad ler soram budak ni,,eee..aku geram sangat2..nk kta dia cntik x pom ak lgi cntik( perasan da) tp kan dia ni ad kelebihan gak kan..sbb budak ni comel..dia lgi comel pada diri kue.ee..geram tol..terselah kecomelan nya bila dia buat2 muka manje nyer...aku pom try buat tp xde lah secomel nyer...eee...ajarlah ak untuk comel  mcm tu..dah dengki dah nii..eeee..

ciri-ciri nyer:
  • si itam manis ( mcm akk dia ler tu)
  • comel la sangat
  • pipi nye tembam
  • ank manjer( bongsu lah kta kan)
  • ad 2 oram kakak dan 3 oram abang
  • yang penting sangt2..budak ni adalah adk fafa_tein ( hehe)


                                                               buat muka manje



                                                     pandai betul posim ess




                                                                             cute



                                                                    mata nyer yang bulat



                                                             klik2...xtgok kemera plop

Khamis, 10 Jun 2010

muncUl Ag

dah lame xupdte bnda ni..huhu..smpai xingat no akaun da..hehe..
bukan xnak update..ak sbuk dgn stdy ari tu..tambahan nyer,,da lme xbayar hutang brdband,,,
akhirnye selpas 3 bulan tangguhkan pembayaran..dpt jgak bayar hutang brdbnd ni..

dalam masa 3 bulan ni banyak benda yang brlaku..mcm2 ad dalam khidupan ak nie..ad rasa manis+masin+pahit+masam pom ad ler=jdi ler sebuah cerita ceritu yg penuh dugaan...

pasal entry yang lalu..aku dah lupakan dia...oppsss,,bukan sepenuh nyer,,,tp sedang melupakan...dia beley lupakan aku,,aku pom dpat lupakan dia...huhu ( mcm berdendam jer) bukan ape,,dalam kehidupan ini,kita patut tegas,,jgan biarkan kenangan lalu menghantui diri kita sendiri,,,cuba bagi peluang kepada diri sendiri untuk menyayangi dan disayangi seperti dulu..jangan biarkan hidup ini penuh degan kesedihan tp nikmatilah hidup ini dengan kesyukuran...

Ahad, 14 Mac 2010

ahli baru

hari ni tanggal 15 mac 2010..lahirlah seorang insan dalam keluarga kami..jadi bertambah besarlah keluarga kue..so bertambah lah ramai ahli..aku pom dah bertambah seorang adiklah..sekarg dah jd 6 beradik..
mcm-macm perasaan aku sekarg..teruja, gmbira n sedih..

  • teruja sngat sbb dah lame xda bby dalam rumah kami
  •  gembira sangat sbb dapat ahli baru dalam hidup kami..

  • sedih bila teringatkan..mesti umi sbb dengan adk bru..jgn umi lupakan aku jah ler..
takut pom ad ni

ape2 pom..semoga kehadiran nyer membawa sinar kebahagian kepada kami sekeluarga n dipermurahkan rezeki allah..

nti aku upload gambar2 dak tu k..sbb aku sendiri pom x p tgok

Jumaat, 12 Mac 2010

hancurnyer hubungan itu kerana sikap!!!

lame btl kan aku xbuka blog aku..bkan xda citer yang indah or citer sedih..tp btl2 xsempat nk coret disini,,aku hanya pendam semua di hati kue,,banyak benda yang terjadi akhir-akhir ini yang membuat kan hati kue sakit..
kue sangka kan panas hingga ke petang,rupa-rupa nye pagi2 lagi dah hujan,, tp lau hujan btl2 best gak pagi2 kan..syok tido..hehe.. aku btl2 rasa dikianati, dia perlekehkan sebagai sorang dak permpuan mnyebab kan aku btl2 bnci akan lelaki, serius,,aku jadi xpercaya lelaki..opssss.. tp aku xsuka kt prempuan k..xse jd lesbo.hahha
aku biarkan citer antara aku n dia berlalu.kwan yang aku kenal 7 bulan lepas..bila aku teringatkan kesalahan dia..aku xblh..benci aku meluat2 kat dia..aku blh memaafkan tp xboleh mnerima dia as a friend like bfore...

aku nk lupakan semua tntang dirinya..n inyllh itu blh terjadi..coz aku bkan ad prasaan pom masa berkawan dgn dia..myb adalah jgak prasaan tp xdalah sampai aku rase nk gila lau kehilangan dia,,rase biasa2 adalah..hehe,,normal lah tu kan???

aku dah blik kg dah..dah cuti sem..hope smua masalh aku akan selesai...rumah kue, syurga kue..i mis all about my room..my bear..hehe

Jumaat, 12 Februari 2010

cuti raye..

lame betul tunggu cuti ni kan..akhirnye penantian kue yang penuh sedih n terseksa ni berakhir..akhirnye dpat gak cuti..dapat 4 hari jer..tp oklah tu..dpat gak blik kat tanah airkue..dapat jugak jengguk family kat kg..best btl blik kg ni..rela kue berkorban letih untuk drve .asal dpat jgak blik umh..lau dah terdesak nk blik ape pom sunggup kue redah.hihi..

pada suatu pagi jumaat, ( skima nyer tulis,haha), lepas habis kelas BI aku pom blik umh sewa nk ambik barg2,,sbb janji dengan kawn2 kul 11 dah bleh gerak dah blik kelantan.. lepas siap2 semua.. dah pasti semua dah ada..kmi bertolak dengan iringan doa..agar kete kue xbuat hal..huhu..

sepanjan perjalanan penuh dengan gelagat2 kawan2 kue..yang xbest nyer..radio kete kue rosak..so, xleh ler dgar radio..ape2 pom..dalam kul 6 lebih kami dah smpai kelantan..dah sampai dah kt kg kue..tanah air tercintun..huhu..mlam tu aku pergi umah nenek kue kerana ad majlis..kat sane aku jmpa umi..dah lme xtgok umi..umi mkin comel..hehe

sampai umh kue..aku lihat bilik kue dah macam kapal pecah..aku tinggalkan bilik dengan keadaan yang kemas,,tp kenpa jadi mcm kapal pecah ni..esss..ni mesti adk2 kue masuk menceroboh negeri aku ni.ape lah hero2 kecik ni..yang si adk perempuan aku lak..abis kasut2 kesayangan aku dia buat main..pas tu xsimpan blik kat tempat asal..aku lak yang kena cri blik kasut2 kue n simpan dalam kotak..
novel2 aku xsoh kira lah..abis berselerakan..bru jer tingal umh sebulan  tp bilik kue telah dicerobohi oleh lanun2 yang tidak sepatut nyer..truk betul lah...

aku suka sangaatttt dah ad kat umh!!!!

Jumaat, 5 Februari 2010

akhirnya hujung minggu jugak

hari yang ditunggu-tunggu oleh insan..terutama akuh ler..dah letih dah blajr..perah otak ni..minggu lpas ad asmen, kuiz..tp kepala aku termereng dah nii..mcm mne lah nk sambung belajar tinggi2..blajar abis rendah ni pom dah mereng macm ni..nk termuntah g kelas..sbb tkut ad asmen lagi. xsanggup...

ok..berbalik pada hujung minggu ni..xthu nk buat ape..yang penting..hujung minggu rehat ler..nk kluar,duit xda..sakit atie adalah keluar..pergi sana sale..pergi sini sale..sebelah ni sale, seberang jalan sale..hampir semua lah sale..
duit xda..dapat tgok ajelah sale..

minggu ni kena pikir lak duit umh sewa, duit mkan akuh, n duit minyak kete, xisi minyak kete,  boleh aje..tp g dengan bus ler..naik bus pom duit jugak..semua duit lah..penim2 kepala akuh yang dah pening niiii....dah pandai sangat nak naik kete..kena lah isi minyak..kan masyuk kan lau dpat isi dengan air je..hehe..jimat duit akuh ni kan..

hujung minggu xboleh nk g merendak,, xboleh nk keluar g mne2 dah..tp xpelah..akuh tguu orang bwk aku keluar.confirm2 xabis duit akuh,,hahaha,,opssss..jahat nye pemikiran..
hari ni bangun lewat pom xpe, mandi lambt pom xpe..xda sape akan peduli..aku hanya habiskan masa dalam bilik..itulah dunia akuh..bia lah ape orang lain cakap..akuh xpeduli pommm....

ok..sekarang masa utuk sambung tido..lalaalalaaa....     :p